Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
Apple tv, ITunes, ”deling i hjemmet” og enheder. Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Apple tv, ITunes, ”deling i hjemmet” og enheder.

Jeg fået en Macbook Pro og den nye Apple TV (sort), for en uges tid siden.
    Jeg er ny på mac, så det skal skæres ud i pap;o)
    Jeg har i nat, efter meget roden frem og tilbage nulstillet Apple tv. Men det hjælper ikke på mine problemer.
    Jeg kan via trådløst netværk se podcast og Youtube på Apple tv. Men hvis jeg går hen på menuen Computer, kan jeg (hvis jeg er heldig) se navnet på mit Itunes bibliotek (lad os kalde det JHS), eller også står der at jeg skal slå ”deling i hjemme til”. Hvilket er gjort. Jeg har også sat den til at dele IPhoto.
    Men hvis jeg kan se mit Itunes bib., og jeg prøver at gå ind på en film jeg har liggende i mit itunes bib. Eller vælger at se billeder fra Iphoto, siger den ; Indlæser ”JHS bibliotek”… og det gør den et stykke tid, indtil de forskellige film jeg har liggende kommer ”frem”, så jeg kan vælge en af dem. Jeg vælger så en af dem (der ligger 4 film, og de fylder omkring 2 gb stykket).
    Apple tv begynder så at stå og tænke i ca. 5-7 min. Det ender med at den går tilbage til et skærmbillede med de forskellige menuer, og jeg kan så gå ind i mit ”itunes bib.” igen og starte forfra, med at trykke på den film jeg gerne vil se, og så tænker den igen…. Og sådan bliver den ved indtil der efter ca 20 min kommer denne meddelelse; Der opstod en fejl under indlæsning af dette indhold. Prøv igen senere.
    Jeg kan ikke få Apple tv frem i enheder (indstillinger), i ITunes, hvor den ifølge min veninder, burde dukke op. Det eneste der står i enheder, er min IPhone.
    ”Deling i hjemmet” står ikke i menuen (Bibliotek) til venstre (i ITunes).
    Kun hvis jeg slår ”Deling i hjemmet” fra, og slår det til igen, kommer det frem når jeg har skrevet min itunes kode ind. Men så snart jeg trykker OK forsvinder den igen.
    Når jeg godkender computeren i menuen Butik, siger den at der er nummer 2 ud af 5 der kan godkendes. Jeg ved dog ikke hvor den/de andre computere som skulle være godkendt er, eller hvad det betyder.
    Det skal siges at jeg har kunne se foto (og til dels film… den stoppede midt i det hele) for nogle dage siden. Inden jeg opdaterede Mac’en, på ganske almindelig vis. Jeg mener dog heller ikke at man hverken kunne se ”Deling i hjemmet” i venstre side, eller Apple tv under enheder, på det tidspunkt.
    Har fået lagt officepakken ind, men det skulle vel ikke gøre noget.

Undskyld det lange indlæg
Working...
X