Announcement Announcement Module
Collapse
No announcement yet.
Macbook Pro vil ikke starte; disk0s2: media is not present Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Macbook Pro vil ikke starte; disk0s2: media is not present

Hej med jer.

Nu har jeg haft lidt bøvl med min Macbook Pro (2009) på det seneste.

Det vil ikke starte op. Så for at finde ud af, hvad den laver, starter jeg med [shift-cmd-v].

Ved hjælp af denne smarte kommando finder jeg ud af, at den stopper ved:

disk0s2: media is not present.

Hvilket den gentager ud i det uendelige.

Er min harddisk helt færdig, eller er der noget at gøre?

Jeg har skiftet harddisken ud nu, og (so far) virker den upåklageligt. Men vil høre om den gamle er til at smide ud eller hvad. (Selvfølgelig havde min NAS en timemachine backup, så intet tabt der).

/Malte.

Kan du sætte den til en extern boks og se om den fungere OK? F.eks via diskværktøjer. (rep. disk)

Evt. omformatere den i Diskværktøjer og bruge den til hvad du nu har lyst til.

Comment

Ja det kan være jeg gør det på et tidspunkt, når jeg får anskaffet mig en boks. Eller sat den i min NAS.

Fejlen er bare meget markant, så ville lige høre om andre havde prøvet det samme.

Comment

Måske denne support tråd svare på dit spørgsmål:

Yes, it indicates that the hard drive, which was in the process of failing earlier and so was misbehaving intermittently for a short time, is now dead. This may not have been going on when the machine was in for repair, and it may have happened not to be misbehaving when you ran the Hardware Test. It's quite possible that the failure has happened since the repair work, and has nothing to do with it at all. Drives do fail, often very suddenly and without any apparent proximate cause. The progressive failure of the drive has been causing the repeated directory corruption that fsck has been struggling vainly to repair (because after each time it gets repaired, new corruption is created).

Link

Comment

Working...
        X